RAMOWY ROZKŁAD DNIA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA 6:30 - 16:30
W poszczególnych grupach pory poszczególnych aktywności różnią się i wynikają z godzin pracy danego oddziału przedszkolnego.
- SCHODZENIE SIĘ DZIECI
czynności opiekuńcze i organizacyjne, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne z dziećmi, kontakty z rodzicami
- WSPIERANIE ROZWOJU POPRZEZ
zabawy integracyjne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, kołowe i ze śpiewem, zabawy konstrukcyjne, zabawy dydaktyczne
- PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
porządkowanie sali po zabawie, zabiegi higieniczne, czynności samoobsłogowe
- ŚNIADANIE
wyrabianie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych, mycie zębów
- WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI POPRZEZ:
zajęcia dydaktyczne różnego typu, przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno - technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, gry i zabawy ruchowe
- PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- OBIAD
samodzielne spożywanie posiłków, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych
- ODPOCZYNEK I ZABAWY PO OBIEDZIE
leżakowanie, słuchanie bajek, relaksacja, zabawy dowolne, przebywanie na świeżym powietrzu
- PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- PODWIECZOREK
samodzielne spożywanie posiłków, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych
- ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
swobodne zabawy w sali lub ogrodzie, słuchanie bajek, tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, prace porządkowe, kontakty z rodzicami
ZAJĘCIA W POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCIACH DNIA MOGĄ BYĆ Z PRZYCZYN OBIEKTYWNYCH ZAMIENNE.